C'est presque une photo. D'ailleurs au premier coup d'œil, j'ai pensé qu'il s'agissait d'une photo. C'est d'un réalisme troublant. Merci pour toutes les belles découvertes que je fais ici.
C'est une gravure photomechsinque mélanger avec une monotypie et mezzotinto. Tout à fait une invention de Herkomer, qu'il a apelé modestement "Herkogravure". Il était convaincu d'avoir trouver avec sette méthode un arrangement parfait entre art, photographie e l'impimérie. Car je ne parle pas très bien francais voiçi l'éxpliction en anglais: Herkomer devised a method of engraving he termed, modestly, 'Herkomergravure'. He would ink by hand and with swabs of cloth on a lithographic stone, take a monotype from it, and photo-engrave the result onto a copper plate. This gave a very free and soft effect. . . . But then, on the copper plate, mezzotint has been applied by Hirst to build the skin contours of the face and shoulders, and etching has been used to give the hair and leaves form. This combination of methods, giving 'soft' and 'hard' effects, make this engraving extremely striking. It is likely to have been Hirst's own impression. The overall result remains very free and spontaneous
C'est presque une photo. D'ailleurs au premier coup d'œil, j'ai pensé qu'il s'agissait d'une photo.
ReplyDeleteC'est d'un réalisme troublant.
Merci pour toutes les belles découvertes que je fais ici.
Oui Dimitri, moi aussi, de prime abord, j'ai cru qu'il s'agissait d'une photo! Quel réalisme!
ReplyDeleteC'est une gravure photomechsinque mélanger avec une monotypie et mezzotinto. Tout à fait une invention de Herkomer, qu'il a apelé modestement "Herkogravure". Il était convaincu d'avoir trouver avec sette méthode un arrangement parfait entre art, photographie e l'impimérie.
ReplyDeleteCar je ne parle pas très bien francais voiçi l'éxpliction en anglais:
Herkomer devised a method of engraving he termed, modestly, 'Herkomergravure'. He would ink by hand and with swabs of cloth on a lithographic stone, take a monotype from it, and photo-engrave the result onto a copper plate. This gave a very free and soft effect. . . . But then, on the copper plate, mezzotint has been applied by Hirst to build the skin contours of the face and shoulders, and etching has been used to give the hair and leaves form. This combination of methods, giving 'soft' and 'hard' effects, make this engraving extremely striking. It is likely to have been Hirst's own impression. The overall result remains very free and spontaneous
Many thanks for the information !
Deletesee here: http://www.victorianweb.org/painting/herkomer/graphics/2.html
ReplyDeleteMany thanks for the link !!
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